Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Italien i bilder

Ingen på Instagram har nog missat att vi är i Italien på semester. Detta ljuvliga land: vackert och så fantastiskt god mat. Och så tid att varade familjen på ett annat sätt än hemma.

Nedan följer en bildkavalkad. Och jag har för mig via Blogger-appen kommer bilderna inte i den ordningen jag tänkt mig, men det är dessa:

Porsche-museum i Stuttgart
Lugano-sjön 
Jag i badmössa!
Como-sjön
Mopeder i Milano
Barn kollar utsikt i Rimini
Utsikt i San Marino
På väg till Toscana: lunchställe
På Coop i Rufina: zucchiniblommor, så a som Jamie Oliver alltid friterar men som inte finns på ICA!
Härliga hotellet i Rufina, ett agro-turism-hotell mitt bland alla frodiga kullar

Update: Det här inlägget publicerade jag när vi var i Italien förra veckan, men det behagade inte visa sig förrän nu. Jaja. Fint var där.


Kommentarer

  1. Gud så underbart!
    Vilken underbar resa! Bila i Italien - det måste jag bara göra med familjen snart.

    Lram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg