Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

100%

Lykta

Det blir inte mer fyndigt än så här. Ibland har man tur. En butik säljer ut. Och den här lyktan som jag tittat på sen butiken var i sina förra lokaler, men av någon anledning inte köpt. (Kan vara att vi redan har en och annan lykta). Men där stod den. Och på prislappen stod det "gratis". Ja. Det var ett litet litet fel på glaset, som varken jag eller hon i kassan kunde hitta.

Det kändes pinsamt att gå till kassan för att "betala". Men gratis är gott så jag svalde stoltheten och gick väldigt nöjd därifrån. Visst är den fin? Som tur är så finns butiken i nya lokaler som jag inte hälsat på än: Fridhems gård.


Lykta-2

Kommentarer

  1. Den är ju jättefin. Och så kostade den inget. Och inte ett enda märke. Märkligt men ibland ska det ju vara lite märkligt. Kram

    SvaraRadera
  2. Gratis är gott. Och lyktan är rackarns fin. Vilket fynd - grattis!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gratis, hur ofta händer det??? Och så himla fin. :) Hoppas du köpte en trisslott också, det verkar vara din turdag! :) Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, nu var jag inloggad med annat konto igen, inte lätt det här med multiprofiler... ;)

    SvaraRadera
  5. Oj vilket fynd! Vilken tur du hade.

    SvaraRadera
  6. Vaaa? Har de stängt nu? H&H är det va här i byn? Snygg va den i alla fall! Kraum

    SvaraRadera
  7. Ja mer tur än så går ju inte att ha! Vilken flax! :)
    Och superfin var den.
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg