Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Fabriken: Advent

I skolan är det julspel, de pratar om varför man firar jul och barnen ber till gud på rasten. "Mamma, hur gör man?". Hm. Den enda kontakt med vår religion blir via skolan. Medan barnen var i skolan passade mamman på att äta lunch på ett av de mysigare ställena jag vet. Slättarps. Ni vet, man måste gå flera var i butiken för att ta in allt. Sen kan man börja fundera på vilket man vill ta med hem. Fem bilder med adventsinspiration från en trevlig lunch med en kär vän. Slattarps-1
Vi pratade om att bara ha fina lådor med julklapparna i under granen. Fint papper.

Slattarps-3
Vita stjärnor. Jag tänker mig flera stycken vita hängande från taket i vardagsrummet.


Slattarps-2 Molekylsnöflingor för en naturvetare.


Slattarps-4
Nu ser jag saker på bilden som jag inte såg i affären igår. Som den fina pappersblomman på väggen. Hur kan man inte se den irl?!

Slattarps-5

Ska kanske tillverka mig en liten pinngran och hänga mina finaste hängen som inte är för den gröna granen i.


Mer adventsinspiration hittar du här. Mycket mer! Och advent i vårt hus hittar du här.

Kommentarer

  1. så mycket fint!! ...hade kunnat handla mycket där ser jag ...:)

    Kram

    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Ja hur kunde du missa pappersblomman? superfin ju! Jag gjorde en pinnagran i går, som vi ska ha som display för de juldekorationer vi gjort. Den blev fin tycker jag. Kanske kommer det en bild på bloggen snart... :) Kram

    SvaraRadera
  3. Åhh så mkt fint! Härligt med alla vackra stjärnor och annat pynt nu!

    SvaraRadera
  4. Åhh, vilka underbara bilder!! Dit måste jag åka....tack för tipset!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säg till om du åker dit, jag åker gärna dit igen!

      Radera
  5. Verkar vara en härlig butik! Mycket inspiration! Ha det bra.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg