Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Sthm i bilder

Tre dagar i Stockholm. Tre dagar som gått så mycket snabbare än tre arbetsdagar.
De blev fyllda med mycket. Tid att umgås och tid att sakna. Nog nyttigt för alla.


Sthm-1
Ovan moln.
Ni som läst ett tag vet ju att jag är nerden som fotar när man startar och landar. Den är ju så fin. Vår jord. Ser mjukare ut än Beachhouse-lakan.

  Sthm-2-lov
Ovan jord. Same-same som hemma men lite mer höst. Det var banne mig 17 grader hemma och vi gick runt i regn (från affär till affär då) och småfrös.

  Sthm-3-fisk
Jag hade lovat ett besök på "fiskemuseet" Aquaria. Min son är snart nio och älskar allt vad fiske heter. Aquaria var dock lite litet tyckte han. Jag med. Vi fick se när de matade sprutfiskar. Rätt kul. Tills jag fick det i håret och var tvungen att fråga om det bara var vatten de sprutade! Det var det.

Tyckte lite synd om dessa fiskar ovan. De verkade ha det lite enformigt. Men de var snygga.


Sthm-4-sparris
Höst i sparriskrukan.

Sthm-5-reflektioner Reflektioner vid fika.

Sthm-6-telefon
"Ahr, så mycket fula möbler, mamma". Nordiska museet.

Sthm-7-c
Här står jag på Nordiska Museet och funderar på om jag ska köpa en Esprit-kappa eller ej.

Sthm-8-action
Så avslutade vi med lite action från planet när vi skulle landa: en ytbärgare in action.
Ni ser: det är bra att ha kameran i beredskap vid landning!

Kommentarer

Populära inlägg