Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Bloggspeeddate

Bloggtraff-i-Malmo-600

Då har jag planerat färdigt och bokat. Efter Emmas bloggevent i lördags fick jag uppfattningen att många kände att man inte i närheten hann prata med så många andra bloggare som man önskat. Jag tänkte att vi kan ju ses igen och prata, prata, prata. Så boka in söndagen den 28 oktober för en speeddate med andra bloggare. Vi ses från klockan tre på Barista Café vid Citykajen/Anna Linds plats i Malmö och börjar med fika, sen stänger ställer för allmänheten klockan fyra och då börjar speeddatingen. Fem minuter med varje "kollega": för att knyta kontakter, inspireras, berätta vad man kan, vill lära sig mer om, få tips, ge tips och lära känna andra bloggare irl. Vill du komma? Skicka ett mail till mig via mininspirationATTgmail.com. Så kostar det 100 kronor för lokalen och fika är till självkostnadspris. Vi är redan en del anmälda och antalet platser är begränsat till femtio stycken. Och givetvis är allla som har en blogg välkomna! Skicka gärna vidare infon till andra "kolleger". Jag tycker detta ska bli så kul, så kul - hoppas du tycker det med!

Kommentarer

  1. Hej Caroline!
    Åh vilken kul idé med speeddatingen. Synd man bor så långt borta...

    Vilken dröm att få bo så långt söderut. Vi harfaktiskt pratat om att flytta neråt när barnen är utflugna!! Avskyr allt vad vinter heter...
    kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Sverige är lite för långt ibland.
      Om ni funderar på Skåne, så glöm inte att det så gott som alltid blåser här.

      Radera
  2. Tycker detta är en otroligt bra idé. Jag kommer helt klart, hade turen att vara ledig den helgen.
    Kram.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg