Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Modernt i Malmö

Malmo-modern-2

Vi skulle behöva en lampa till vardagsrummet: till ovanför bordet vid soffan. Och ja, vi planerar ju att flytta, så snart vi sålt vårt hus, men lampan kommer ju även att passa i det nya huset. Tänker jag mig. Ni som följer på Instagram, vet att jag snöat in på lampor där. Den här snyggingen som dessutom var väldigt skön att känna på och hade tjock kvalitet tyget som faktiskt är vinyl. Den heter Criss Cross och designad av Howard Miller på 50-talet och beställs från Los Angelses. Finns på Malmö Modern.


Malmo-modern-1

Ljusstaken ovan är väl snygg? Den är väl skitsnygg? Men det känns som om den inte kommer att komma i topp på inköpslistan på ett tag. Men kanske tomten kan börja fundera radan nu?

Nedan lite härligheter från Tom Dixon. Innan tyckte jag de var "ok, snygga, men inte mer". Men igår när jag såg dem, så var de sådär vill-ha-snygga! De ser ju likadana ut fortfarande. Jaja, man är väl aldrig för gammal för att förändra sig. Eller så är jag i detta fallet en late-adapter. Allt hos Malmö Modern.

Malmo-modern-3

Kommentarer

  1. Svar
    1. Den får stå på vill-ha-listan ett tag. Listan är dessvärre lång! Trevligt problem dock.

      Radera
    2. Kram till dig med, glömde ju skriva det!

      Radera
  2. ljus staken!
    För mig är den galet snygg.
    Du vet shut up och ge mig en snygg!
    tack för inspirationen!!
    kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och den finns i tre färger. Silver. Koppas. Guld. Svårt att välja = ta all tre.. Kram tillbaka!

      Radera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg