Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Inspiration: Samantha French

Samantha-French-1

Visst är dessa bilderna underbara? Jag riktigt känner hur det känns att hålla andan under vattnet. Första kylan mot huden innan man vant sig vid vattnet. Hur det smakar när man kommer upp när vattnet rinner av en. Sommar.

Bilderna är gjorda av Samantha French. Ta gärna en titt på fler undervattensbilder i hennes Etsy-shop här.

Samantha-French-2

Kommentarer

  1. Häftiga bilder hos den där French. Man känner ju nästan för att bli fisk när man ser dom. Alternativt en rackarns bra simmerska.

    Kannan och ljusstaken är köpta hos Hem&Hav i våra hoods. För en väldigt bra peng.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg