Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Teknisk rötmånad

Inget nytt internet i sikt till vanliga datorn. Det är rätt trist att läsa om sånt, men utan det funkar det ju inte så lätt att blogga och att ha webbshop.

En bra app är Camera+, mitt mini-Photoshop-substitut i väntan på bättre tider!

Har blivit helt touch-screenifierad. Stod och tryckte på den lilla skärmen idag på ICAs handscanners. Inget hände. Såklart.


Bild på väder på väg till Skanör idag, som påminner om en tavla som min gammelfarfar hade med Jesus och ljusstrålar. Nu vet ni det. Hoppas din kväll är en fin en!

Kommentarer

  1. Vad trist med teknikstrul... man blir ju bara så trött! Hoppas verkligen det löser sej snart. Själv har jag väldigt dåligt inflytande på teknikprylar, känns som många sådana prylar slutar funka när jag är i närheten. Så frågar jag mannen (största teknikfreaket ) och han får allt att funka på stört. Overkligt. Har hänt så många gånger att jag nästan börjar undra vad jag sänder ut för signaler... :-) Behöver jag säga att jag gillar brev, böcker, pennor, fotoalbum... Att börja blogga och jobba med foton i datorn är stort för mej! :-) Och fantastiskt roligt när det funkar! ;-)

    Kram och ha en fin helg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg