Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Söndagsfinutflykt

Idag hämtade Åse mig och vi styrde kosan norrut med var sin latte i handen. Målet: Blackballoon, Enkla Ting, Borgeby Friends and kids och Inreda Utreda. En påse från varje butik. Men man får stora påsar till små saker. Den skarpögda ser att där är fem påsar, vi fick en bonusaffär på köpet: Löddeköpinge plantskola. När kylan kom tillbaka. Dit åker jag gärna igen när det blir varmare. De andra butikerna var kul att se irl, från att bara ha sett dem på bloggar. Och dit åker jag gärna igen.

Tack för en jättetrevlig tur Åse!!

Helgtur-1
Vad har du i påsarna, matte? Nåt till mej?

Helgtur-2
Helgtur-3
En skelettplansch från Blackballon till min sons rum + en fin penna. Hejdå Lego-planscher. En enda pensée och en slända från planskolan.  Två muggar och en ljusstake från Inreda Utreda. Och den svarta skålen från Enkla Ting. Och nedan en rättvisepresent till dottern: ett prinsessmålarblock.

Helgtur-4

Kommentarer

  1. Ha ha det va snabbt jobbat :) Jag tyckte vi hade en himla skoj dag med mycket skratt och bra shopping! Det får vi göra om nån gång! Det finns fler butiker att besöka... Shoppoholcs? vi? nÄHÄ? Va?
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Absolut göra om. Åt Österlenhållet?!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg