Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Limited edition

Faglarna-i-tradet-4

"Limited edition" eller "livitididishi"som det ett tag hette i fotbokllskortssammanhang för min sons del. Eller "begränsad upplaga" på vanlig svenska. Nu har jag gjort lite nya bilder som finns i webbshoppi och de kommer bara att göras i hundra exemplar av varje. Lite dyrare, men det får det minsann vara värt. De är dessutom signerade av konstnären själv! Jag gillar "Fåglarna i trädet" bäst.

Varför väljer jag så vanliga namn på bilderna då? Jo, för att jag vill att man som betraktare av sin tavla ska fylla den med sina egna tolkningar och inte styras av titeln på den. Lite mer kreativt än "Untitled" i alla fall!

Här: Fåglarna i trädet

Och där: Harlekin

Harlekin-1

Kommentarer

  1. Fin Fina!

    Svar: man kan ta bort texten/loggan på ljusstaken , enkelt genomskinlig klisterlapp, bra eller hur...?!

    Må gott!

    //Maliin

    SvaraRadera
  2. Jag är inte överdrivet förtjust i grafiska mönster. Fåglarna tycker jag däremot om jättemycket.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också fåglarna massor! har suttit och botaniserat i din webshop, så mycket fint du gör!

    SvaraRadera
  4. Gillar också fåglarna i trädet bäst. Tack för din Barcelonatips! :) Kram

    SvaraRadera
  5. Maliin: Det var ju en för enkel lösning ju... :)

    Sahra: Den är min favorit med.

    Ninia: Tack!

    Nellie: Hoppas de kommer till nytta!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg