2012-04-10

DIY: pennställ

Vissa saker är överprisade. Som ett pennställ med tre burkar för 115 kronor! Det här kostade *typ* tre spänn att göra. Men då ska man ju ha allt pyssel hemma som papper, klister, washitejp och tre olika konservburkar i slasken metallåtervinningslådan.
Konservburkar-1
I vanlig ordning så glömmer jag i min skapariver att fotografera DIY-projektet under själva skapandet, så det är mer "före-efter"-bilder. Men sen å andra sidan, så är det ju inte jättesvårt att göra!

1. Pilla bort papper och tvätta burkarna. Det gör inget om lite etikettklister sitter kvar.

Konservburkar-1a
2. Välj ut lite fint papper och mät längden, klipp och klistra på både på insida och utsida. Sätt sen lite washitejp på kanten.

Konservburkar-2
3. Sätt ihop burkarna och spänn ett snöre och knyt det hårt om dem.
Den glada stengubben är min dotters en-minuts-pyssel som övervakar projektet.

Konservburkar-3
4. Klart!

Konservburkar-4
5. Ännu mer klart.

8 kommentarer:

  1. Supersnyggt!! Och himla bra idé! Papper och washitejp har jag gott om. :)

    SvaraRadera
  2. Fint! Ja, säg vad man inte kan göra med papper och washitejp. Jag kanske skulle köpa mig lite sån tejp innan trenden är helt över... :) Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint! Smart att sätta washitejp på kanten!
    Var köper du dina vackra papper?

    SvaraRadera
  4. Kul ni gillade det!
    Helena: det har jag köpt som ett block på Tiger (billighetsaffären, man gör fynd ibland, liknande finns här: http://www.tgr-stores.se/barn/hobby/origamipapper_1450053.html).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för tipset om papperet! Ska genast kolla länken! :-)

      Radera
  5. Vad fint! Smart att sätta papper på insidan också istället för bara på utsidan!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥