Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Pimpade kryddburkar

Det slog mig hur fula burkarna med kryddor i lådan är. Gamla barnmatsburkar innehåller andra kryddor än färdig-köpe-kryddor från Ica. Det fick bli ett litet projekt av det. Först städa lådan. Sen:

Burkar-1
Fula

Burkar-2
Spraya locken. Min vita spray slutade fungera, så det fick bli svarta istället!

Burkar-3
Låt dem torka. Håll katter och annat borta. Det samlades en massa småflugor vid de torkande locken. De gillade väl lukten. Men de var smarta nog att inte sätta sig på dem och fastna.

Burkar-4
Sen skrev jag ut etiketter med text och även några utan text för framtida krydderier. Fäste lapparna med washitape. Hoppas det håller.

Burkar-5
Kolla! Lite snyggare. Kanske smakfullare.

Burkar-6
En gammal lapp med curry som min son fick vara kvar. Bara för att den var så söt.


Jaja. Jag läste nånstans max tre bilder för att behålla läsaren i ett blogginlägg, så har du läst ända hit så tackar jag dig för det! :)

Kommentarer

  1. Fin fint! Smart idé även till andra saker.. Hooppas du är kry nu och pigg till lördag, kram Ida

    SvaraRadera
  2. Äsch. Det gäller inte för roliga, smarta, fina, inspirerande bloggar. Gillar verkligen kryddburkarna.

    SvaraRadera
  3. Hahaha har du för mycket tid över? :) Men snyggt blev det, ÄLSKAR sprayfärg!

    SvaraRadera
  4. Ida, det ska jag banne mig vara. Nu får det vara slut på snorandet!

    Sahra, precis. Å tack. :)

    Åse, just nu had jag med VAB och sånt.... Sprayfärg is da shit. Har du tips på vad som kan vara fel om färgen är kvar, men det kommer inget. Är gasen slut?!

    Viveka, tack! För en gångs skull nöjd när jag drar ut den tidigare stökiga lådan!

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt! återbruk på hör nivå. :) Kram/Nellie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg