Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Kom hem!

Filip-hjarta

Snälla veterinär ring nu och säg att vår älskade Filip får komma hem!


Update tisdag: Febern på 40 grader är borta. Ingen aptit än. Veterinären hade svårt idag igen att lyssna på lungor: han spinner så mycket och högt. De har röntgat lungor, njurar och hjärta som ser fina ut. Kollar tarmar och magen nu. Och så är de nog trötta på mig som ringer dit så ofta. Men han är ju vår lille gråe skatt och fyller elva till sommaren. Förhoppningsvis kan han komma hem imorgon. 

Kommentarer

  1. Han var hängig i lördags så vi åkte till djursjukhuset med honom, han hade 40 graders feber och vill inte äta. Och så spinner han så mycket att de inte kan lyssna på hjärta och lungor... Kanske, kanske får han komma hem idag.

    Du som också har katt. Har du hört om någon katt som blivit dålig av loppmedel, vanligt receptfritt?

    Vi vill ha friska katter!

    SvaraRadera
  2. Vilken snygging! Hoppas han mår bra nu, hemskt när ens barn och ens djur är dåliga!

    SvaraRadera
  3. Loppmedel är ju gift vad jag vet, och alltså bör de ju kunna bli sjuka av det.. Usch vad jobbigt. Men det kan ju vara en vanlig influensa, typ.. Håller tummarna för att han får komma hem snart.
    Klart att du får komma förbi!! Mitt emot Elhuset. Vi öppnar inte förrän till påsk, men vill du kika innan är du välkommen ännytajm! Micke är där nästan alla dagar och jag är där då då. Men han vet vem du är så titta du in.
    kram

    SvaraRadera
  4. Usch. Stackars Filip. Stackars er som får gå hemma och vänta och våndas. Hoppas det inte är något allvarligt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg