Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Kakel och förkylningsfundering

Koket-i-stugan

Idag går tvåveckorsförkylningen in på sin tredje vecka. Inte så bra. (I motsats till j*vla bra). Däremot är det bra att jag känner  faktiskt lite energi komma tillbaka. Jag känner mig grymt oseriös: först varit ledig nästan två veckor, sen har jag mage att bli sjuk ovanpå det. Det blir inte mycket gjort i jobbväg. Men sen å andra sidan: vad kan man göra åt det?

Med barnen är jag så noga om de är sjuka, men det är jag inte med mig själv: fattar inte att jag är sjuk och borde ta det lugnt, men har man ingen feber så är det svårt att ligga i sängen en hel dag. Däremot kan man läsa en massa blogginlägg (önskar att det fanns en bra app till Google Reader, men hittar ingen).

Jaha, vad har jag skrivit i det här inlägget då? Inte så mycket. Mest: HEJ!

Sen kan jag skriva att jag är tacksam för att mina föräldrar är så snälla och passar barnen när det behövs och för de fyra tidningarna jag fick av en vän igår!

Egentligen skulle jag skriva om kaklet i köket i stugan ju. Fulsnyggt. Ser det ut som marockanskt finkakel eller bara 70-talsvibbar med flottig gammal kakel?

Kakel-i-stugan

Kommentarer

  1. Härligt att energin börjar komma tillbaka! :) Kaklet, ja det beror nog på i vilket sammanhang men ser det. I ett klassiskt 70-talskök gör det sig kanske inte så bra men man kan nog luras att tro att det är finkakel från Marocko i rätt miljö. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera
  2. sorry... bara 70-talsvibbar för mig...

    SvaraRadera
  3. Hörredudu nu ser du till att bli frisk så du orkar fika på lördag! :) Men det verkar ju va på rätt håll i alla fall.
    Tillsammans med luckorna så va det sååå 70tal men bara kaklet i sig är ju rätt marockanskt så till "rätt" inredning blir det riktigt snyggt skulle jag kunna tro!
    Krya på sig!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker nog också att det är mest 70-tal.

    Åse, det tror jag verkligen att jag är! Ska bli kul att ses. :)

    SvaraRadera
  5. Jag gillar kaklet! :)

    Du tar väldigt vackra bilder.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg