Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Dag 16

Armbandscollage

Det är väl bara ett konstatera att jag, fast jag inte tycker att jag är så, har en släng av duktighets-/prestationsångest: just nu presterar jag inget annat än högar med snytpapper. Jag har dåligt samvete för att jag inte varit på jobbet på länge. Men sen har jag i och för sig kommit fram till att det finns inget alternativ, Maslow och sånt. Är man sjuk så är man. Men idag är bättre än igår. Dag 16. S*tans baciller, stick.

Litet collage med fina knappar i en vit porslinsskål med guldränder (fyndad på Myrorna för tre spänn), klämmor alltid bra att ha, drivved, Glimmingehus-bokstöd, två armband (ett) och (två) från Caro-lines, washitape en fågel från Indiska att hänga lite varstans, just nu på en liten tavla och en fin burk från House Doctor (där fotografen syns i knappen på locket).

Det är rätt kul att kolla å fotografier från inredningstidningar; på blanka lampor och sådana ytor: om man kan se fotografen eller om hon eller han är bortphotoshoppad. Man vet ju att fotografen är där, så jag tycker inte man ska pilla i bilden. Bättre att ta en bra bild från början.

Kommentarer

Populära inlägg