Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Bygga hus

Stugan

För ett år sen köpte vi en tomt i en annan del av Höllviken där vi bor. Tanken är att vi ska bygga vårt drömhus där. Men med en allmän ekonomi som är lite kass och med för de flesta människor orimliga bankkrav, så har vi inte sålt vårt nuvarande hus än: vi har haft flera intressenter, men de har ett hus de måste sälja innan de kan köpa som i sin tur har ett hus att sälja innan köp, ja, ni fattar.

Därför hyr vi ut huset som ligger på tomten nu och i helgen bytte vi hyresgäster. Jag tog lite bilder och bestämde att nu är det dags att börja blogga om det! Om husinspiration, om inredning, om nya möbler, om stil, om den gamla stugan, om vad som är värt att bevara, om tomten och trädgårdsdrömmar och kanske, kanske till och med pooldrömmar.
Huset kommer att bli i New England-stil. 
Hänger ni med?

Kommentarer

  1. Så roligt... det här får jag inte missa:)

    Tack för din söta kommentar, värmer!

    Hoppas du får en fin start på veckan.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Kul! Den resan skulle jag också vilja göra... från schratch och utan riktigt små barn.

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul! Hoppas vi får följa med på den resan. :) /Nellie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg