Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Rrranelid

Här sitter jag bredvid Åse och Ida och lyssnar på Ranelid. Blev banne mig lite skrämd när han spände ögonen i mig här på vänstra flanken på Börshyset i Malmö på Emmas event. Men rolig är han. Och rätt klok. Tror jag gillar honom.

Kommentarer

  1. Åh vad kul med bloggevent! Undrar när vi kommer gå på vårt första sådant... Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll! Kram /Nellie

    SvaraRadera
  2. Hahah, jag kan intyga att du såg lite skämd ut! Men visst gillar vi Ranelid, kan man göra annat?
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  3. Ja, jag måste erkänna att jag också var lite skeptisk först... men som limetwig sa, visst gillar vi honom! Jättekul att ses (jag med armbandet *haha*)
    Ha en fin kväll. Kram Malin
    Ps, tog en snabbtitt på dina grejer... så duktig du är!

    SvaraRadera
  4. Hello. Tack för trevligt middagssällkap igår, hoppas ni hade en trevlig kväll.

    /Heléne

    SvaraRadera
  5. Gillar?! Vi älskar ju honom nu! Hittade en bild på dig och mig från igår på en blogg men har redan glömt vilken. Men vi såg ordentliga ut iallafall :) Kram

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha, ja, en del respekt för han med sig när han "stirrar" på en och allt jag ville göra var att ställa mig upp och skrika "Halleluja!!"

    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg