Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Små söta nyårsvimplar

2011-2012
Nyarsvimplar-1

Imorgon tänkte jag att vi ska servera var sin chokladbit på ett fint fat och sätta små nyårsvimplar i dem. Jag har gjort små vimplar med siffrorna 2011 och 2012 på dem, som jag satte barnen i arbete att sätta ihop med lim på tandpetare. Och trots att jag satte fram två limstift, så blev det minsann lite kiv ändå: det var olika färg på själva limmet.

Om du vill ladda ned dem så hittar du en jpg-bild att skriva ut här. Kopiera bilden och klistra in i tex Word och skriv ut.


Åh, vad det är kul med fest och fixande!

Nyarsvimplar-2

Kommentarer

  1. Vad fina vimplar och vad kul att barnen kan och vill vara med. :) Jag önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Kram /Nellie

    SvaraRadera
  2. Så himla pyssligt och fint. Synd bara att nyårsafton redan är över och att jag läser detta på årets fjärde dag. :)

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år själv Nellie - lite sent!

    K: Det kommer fler mönster tänkte jag mi gatt skriva ut! :) Gott nytt till dig med.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg