Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Fin medicin

Stylade-kramer

Att klia. Det är så fantastiskt j*kla skönt att klia tillbaka på kliet. Kliet som kommer varje vinter. Doktorn tyckte jag skulle sluta klia sönder mina vader. Hon skrev ut två krämer till mig. Fula förpackningar som får stå frammme. En till morgonen och en till kvällen. Därför tog jag och klädde dem med lite fint papper. Och kolla, nu tål de minsann att stå framme utan att skapa långvårdskänsla i sovrummet!

Kommentarer

  1. Gud så bra. Hoppas du vet vilken som ska var. ;)

    SvaraRadera
  2. Usch ja, kli är inte bra, riktigt otrevligt faktiskt. Jag har lyckats bli av med mitt kli, vet dock inte hur!?! Smart att pimpa flaskorna, mycket trevligare att ha dem framme då. :) /Nellie

    SvaraRadera
  3. Fiffiga du :)
    Nä kli vill man inte ha, jag vet jag har kliande armar... bläää!
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  4. vad fint det blev! så himla smart idé!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg