Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Dagens outfit och galgtrixet

Ser du någon skillnad på bilderna? Förutom att det är olika bilder då, så hänger hängarna -  jaja, galgarna som det heter i resten av Sverige - på "fel håll" på den ena bilden.

Den ena bilden är från en affär i Malmö. Jag tyckte kudden var fin och tänkte bli "inspirerad" av den hemma i syhörnan. Den andra bilden är från min garderob. (Notera Domus-galgen).

Och jo, vad jag ska komma till, är ett ypperligt enkelt tips: att hänga alla sina kläder just på "fel håll". När man använt ett plagg, hänger man galgen på rätt håll. Och för att efter ett tag/halvår/år rensa bort dem som fortfarande hänger fel. Garderob-1 Garderob-2
Så min första dagens outfit. Kände att jag var tvungen att upp-till-bevisa att det var ungefär densamma som Linda K:s. Mer fuskpäls åt folket! Och tack till min roommate för hjälpen bilden och att du orkade lyssna på vad jag skulle ha bilden till! Dagens-outfit

Kommentarer

  1. Så smartigt ;) Men du har många som hänger fel du... Nyss vänt alla eller många som "hänger på håret"? Snyggo förretsen och stövlarna... stövlarna...*dreglar*

    SvaraRadera
  2. Smart tips! Det gäller att våga slänga sen också... Snygg outfit på en snygg tjej! :) /Nellie

    SvaraRadera
  3. Superfin copykatt!! Om du visste vad jag ångrar att jag inte köpte det vita lurvet....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg