Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

10 december

Tassar

I soffan i mysbyxor ("mamma, har du nånsin tvättat dem", kan knappt vara utan dem. Men tvättade är de) med en kall öl i handen. Motsatsen till vad vi såg på tv. Men vad är väl en bal på slottet? Eller en Nobelmiddag i Blå hallen? Berättade stolt för barnen att jag faktiskt ätit middag där en gång. Dock inte den 10:e december. Året efter den kända blålysande desserten var jag där med mitt dåvarande jobb. Riktigt kul att ha varit med om!

Funderade på att de borde ha ett Nobelpris i kreativitet. Men sen slog det mig att det är ju den gemensamma nämnaren för alla prisen.


Bilden är på en av de mindre som var med ikväll. Han gillar när det blåser ute som idag. Skönt att springa i vinden.

Kommentarer

  1. Hej! Hoppas allt är bra! Är så sugen på att gå på stora bloggeventet men känns ju lite pirrigt.. Har du tänkt gå? Hade varit kul att ha sällskap med någon. Biljetterna släpps ju imorgon, spännande! Ha det gott, mvh ida

    SvaraRadera
  2. Hej igen, jo jag fick men har tänkt hela eftermiddagen hur jag ska våga mig dit själv så nu blev jag glad att vi kan smyga dit ihop! Ska bli kul!/ida

    SvaraRadera
  3. Vilka gosiga tassar! :) Ja, Nobelpristagare är ju ofta väldigt kreativa, fast på lite annorlunda sätt.... /Nellie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg