Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Sverige-brickan

Bricka-köket

Idag välkomnar jag en ny produkt i shoppen. Sen i somras har jag funderat på ett motiv, men inte tyckt att någon ny idé var bra nog. Sen fick jag ett samtal från min leverantör: "jamen ta en bild som du redan har". Såklart. Sverige! Så här är nu Sverige-brickan. Det låter pretentiöst, men jag tycker att beskrivningen faktiskt är klockren... KISS: Keep It Simple Sweetheart... eller vad det nu hette på skrivarkursen för länge sen.

Namnen på svenska orter längs med siluetten av vårt fina land. Svart text på vit bricka. Brickorna tillverkas på traditionellt sätt av björkfanér. Kanterna är behandlade för att klara av bruksanvändning. De tål även att diskas i maskin. Mått 28x36 cm. Helt lagom fikaformat. Brickorna är fraktfria! Här finns de!

Bricka-bjork
Produktfotografering
Produktfotografering. "Så här får bara mamma göra".

Kommentarer

  1. Superfin Caroline! Enkelt och genialt. :-)

    SvaraRadera
  2. Brickor kan man aldrig få för många av! Denna är jättefin. :) /Nellie

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha underbar sistabild! Gillar brickan osså... Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  4. Jättefin! Julgran Kristina

    SvaraRadera
  5. Inte julgran...julkram!! Kristina

    SvaraRadera
  6. Å den är helt fantastiskt fin!

    SvaraRadera
  7. Tack för era snälla kommentarer! Julkram och julgran till er alla :)

    SvaraRadera
  8. Ha ha självklart får bara mamma göra så;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg