Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Mjölktand vs sabeltand

Kattand
Det här är nog ett av de mest udda och lite äckligare inläggen jag gjort, men jag måste ändå bara visa. Visa hur stor en kattand är! Katt-tand.

Min son tappade en tand igår. Och Filip var hos veterinären som också är djurtandläkare. Han fick dra ut en tand och jösses amalia vad stor den är! Så det är de två som ligger här ovan och väntar på tandfen. Kattens tand är ju säkert två och en halv centimeter stor. Nu fattar jag hur han gör och vilka resurser han har när han äter upp en hel fågel och då menar jag just en hel fågel.


Och ja, jag frågade veterinären om jag fick tanden...
I bur
Vår sabeltandade huskatt. I bur.

Kommentarer

  1. Ja, usch, lite läskigt, men samtidigt intressant att se vilken skillnad det är på tänder och tänder. /Nellie

    SvaraRadera
  2. Okej, det här inlägget såg jag inte. *ryyyyys*

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg