Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Kuddar

Kuddar

Jag tycker inte att man kan ha för många kuddar. De är som tygtavlor som man dekorerar rummen med. Och mysiga. Häromdagen tog barnen alla kuddar och byggde ett fort och sen den här "kuddörren". Då blev jag varse om mängden kuddar. En brokig samling ser det ut som här, men de hör hemma på olika ställen i huset. Och visst finns det plats för ännu fler och ett nytt konstverk kommer i min väg.

Kommentarer

  1. Tycker det såg mysigt ut! Såg framför mig hur det är ett fönster och du sitter där uppe med en kopp te och kikar ut :)

    SvaraRadera
  2. Du vinner:-) Jag har också många kuddar och visst är de bra att ha.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Sicken skön bild! Jag älskar kuddar med, men undrar om du inte vinner kuddkriget :)

    SvaraRadera
  4. Sofia: lite som en vuxen prinsessan på ärten eller surtanten på ärten, för det blev jag när jag fick plocka undan alla kuddarna!

    Elna: Kuddar, skor, stolar och väskor. Aldrig för många....

    Weronica: Härligt med mjuka krig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg