2011-09-04

Höst i trädgården

Höst i trädgården

Det är så rogivande att stå och plantera i trädgården. Min man har snickrat en planteringsbänk till mig bakom lekstugan under björkarna och precis vid min favoritplats i trädgården: bänken under rosorna.

I helgen har jag planterat ljung, kalla och en slags vitgrön växt som ser ut som vissna pinnar och gjort lite höstfint i trädgården. Något som alltid följer med till planteringsbordet är en kopp kaffe. Dessa fina fick jag i födelsedagspresent och finns i sex olika mönster hos David Design. Jag får ta en bild på dem sen, för de finns banne mig inte på nätet (eller jag hittar dem inte i alla fall)!

Sen har jag försökt rengöra min damejeanne på insidan. Ingen trädgårdsslang kunde hjälpa mig där. Förslag?! Jag vet att man kan göra flaskor rena med kulor man snurrar runt i dem, får se om jag kan skala upp det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥