2011-08-24

Pelargon

Doktor Lindgrens hälsoblomma

Den här söta lilla blomman håller jag som bäst på att göra sticklingar av. En pelargon av doktor Lindgrens hälsoblomma ska inte stå allt för mörkt: då blir den en meter hög och väldigt ranglig, så jag klippte ned den och försöker nu få sticklingar i köksfönstret.

Är det ett ålderstecken? Att jag plötsligt har fått ett nyvaket intresse för pelargoner? För tidigare har jag tyckt att de är tråkiga tantplommor lika förutsägbara som sanktpaulior Eller så hör de bara till allmogetrenden med hemslöjd, rustikt, tillbaka-till-rötterna, världsarv och sånt. Men fina är de. Faktiskt. Och gärna i en sådan här kruka. Eller en vit och bullig sådan här.


Haha. Jag berättade för barnen att alla små sticklingar faktiskt är kloner. Nää, så ser inte de ut, kloner slåss mot separatister. I Star Wars.

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker bild!
    Oj vad jag blev glad över din kommentar, tack. Men jag måste dock erkänna att det ligger lite smart oskärpa över ansiktet!

    SvaraRadera
  2. Tack :).
    Jag fixar också till sådana bilder ibland: hellre det än "osmart skärpa" på egna porträtt som man är så kritisk mot!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥