Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Blommor

FyraBlommor

Jag älskar blommor och jag älskar att fotografera dem. Förra veckan låg jag på knä i parken på lunchen, halvt på sidan och huvudet mot marken för att få en bra bild och även blöta byxknän. Det där såg nog lite tokigt ut, men jag fick bilden jag vill ha. Och flera andra. Det går många och fotograferar där. Det är den parken där de spelar in delar av Trädgårdsfredag. Ljuvligt program. Trädgårdsp*rr och matp*rr i samma pogram. En iakttagelse som varje Malmöbo som såg programmet nog gjorde var i första programmet när Pernilla cyklade på den gamla cykeln från parken till tomten; att det egentligen är en sträcka på minst tre mil, på den cykeln... Trickfilmat som det hette förr.

Trevlig helg!

Svart-klocka

Smörblomma

Kommentarer

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg