Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Trevlig helg!

Trevlig helg

Då var det trevlig-helg-dags igen. Igår var vi på söt och fin bokstavsteater på skolan, perfomed by ettor. Min lille påg var en k-som-i-kråka. Tänk att jag sitter där och blir glansig i ögonen för att jag tycker de är så söta!

Och bilden? Ja, vad rör sig i huvudet på mig när jag gör sådana här konstiga bilder? Just inget och allt. Det är ren och skär avkoppling att bildpyssla. Jag sa till min man att jag skulle städa skrivbordet från alla (mina) papper, men det blev det mentala skrivbordet istället.

Trevlig vårig helg på dej. Och dej. Och dej, alla kära bloggläsare!

Update: Oj, jag glömde visst att jag skulle vänta med att publicera till imorgon, men, men, nu är det gjort, så trevlig helg, igen. :)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg