Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Söte Eric

Eric Saade

Awindö-popjulaar. Barn-engelska. Min dotter och jag har sett Eric Saade idag! Jag hade med henne som svepskäl för mamma ville också se honom, nä, vi ville se honom båda två. Jag är nästan dubbelt så gammal och hon är fyra gånger så ung som honom.

Någon event-fotograf lär det aldrig bli av mig. Dessa två är de bästa bilderna jag tog. Däremot är jag bra på multitasking: fota med systemkameran, filma med telefonen och bära dotter samtidigt. Och svettas. Så varmt där var i Trelleborg där han uppträdde, den söte lille pågen.

Han kastade ut en t-shirt och oj vilka ljusa tjejröster som skrek efter den!

Lyssna här på hans slow-version av Popular, eller lite av den i alla fall, är det skakigt så stämmer det, för armarna skakade efter en stund med tjugoen små tunga kilon på axlarna!

Läs en artikel om det här.

Kommentarer

  1. Mina pojkar tycker han är jääääättecool! :-D

    SvaraRadera
  2. Vi var i Trelleborg och såg och hörde Måns Zelmerlöw i fjor med barnbarnen, då 6 år - det var nog något liknande...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Tinajo: visst är han, så himla charmig, säger tant Caroline... :]

    Monica: Det måste det varit! Han är ju också för kär den pågen. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg