Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Skyltsöndag

Skyltsöndag

Äntligen vårkänsla. Det är ljust och lukterna som får fram vårkänslorna.
Titta här så fin stranden i Skanör hade varit om man tog bort alla skyltar. De förorenar den vackra stranden. Tänk om det vore så lätt att sudda bort tex fula skyltar, rynkor, några extra kilon eller varför inte chefen?

Kommentarer

  1. Jag har suddat bort chefen och blivit min egen, då kom rynkorna! Det ska inte vara lätt :)

    SvaraRadera
  2. Hm, skumt - jag ser bara ett kryss och ingen bild?

    SvaraRadera
  3. Knaada: Haha. Kul blogg du har, dit kommer jag igen.

    Tina: Det är en animerad gif, men det har jag haft förr, tex katten som blinkar, har du kunnat se den?

    SvaraRadera
  4. snyggt jobbat!!! Ta bort dem i verkligheten också är du snäll, och alla gatlyktor som förstör mörkret!!

    SvaraRadera
  5. Va häftigt! Snyggt blir det :)

    SvaraRadera
  6. Ja, så bra, kan du trolla bort dem på riktigt också?
    Kram, Monica

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg