Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Lite prelansering


Projekt

I mitt vanliga nio-fem-jobb jobbar jag i en branch där prelansering är förbjudet. Därför är det extra kul att själv få kunna prelansera lite här.

Jag håller på med ett pysselprojekt som snart kommer att presenteras i webbshoppen. Här kommer lite ledtrådar till projektet. Kan berätta att jag burit på fröet till idéen rätt länge, men utan att riktigt veta vad jag skulle göra med det: det började med alla dessa fina små sidenband som sitter i tröjor som man ska hänga runt hängaren (eller galgen som ni säger i norr) men som jag klipper av: av lathet, använder dem inte och så syns de ibland när jag har tröjan på. De har legat i en fin ask, men nu ska det bli annat av dem och lite annat lull-lull och bling-bling. Recycling. Snart, snart.... eller rätt snart.

Kommentarer

Populära inlägg