Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Hemma

 Hemma

Måndag kväll och de här kuddarna har jag legat och slappat på hela kvällen. Vi har varit på Lego-mässa eller vad det kan kallas i Köpenhamn i helgen och sportlovslyxade till det med en utlandsvistelse på hotell också, lika kallt som i Alperna kan jag meddela. Bilderna hemifrån tog jag i lördags efter en tur till loppisladan, där jag fyndade fler ljusstakar till min samling som nu känns komplett. Jag lovade min man att inte köpa fler ljusstakar nu på ett tag. Hur länge kunde jag hålla det då? Till idag. Jag ska packa upp dem och fotografera dem imorgon, men det var inget impulsköp. De har funnits på min önskelista på anslagstavla ett tag! En gul och en grå.

Den runda kudden finns i den fina webbshoppen Stil & Ting och är ett kärt nyförvärv, om man får lov att säga som om ting. På tal om webbshop, så finns "Home sweet home"-bilden i en annan webbshop här. Nu är det dags för en annan kudde.

Kommentarer

  1. Fint - och vilken vacker katt! Vad är det för ras? :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, din katt är verkligen underbart söt! Ung, va?
    Ha en bra dag, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Majken niger för komplimangerna och säger att hon är en brittisk korthår, 1 1/2 år.

    Detsamma till er!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg