Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Ugglan och tjejerna

Uggla

Två iakttagelser ifrån idag. Det ena är en nyckel som ut som en uggla. På ett sånt där skåp som man låser in pappershanddukar på toa. Och som man aldrig får ut bara en pappershandduk ur när det är nypåfyllt. Bilden är tagen på jobbet. Vi har ingen städerska som gör sånt hemma. (Och då undrar du om jag har mobilen med på toa? I confess: yes.)

Den andra är en ny arbetsbod som står på parkeringen med det trevliga meddelandet "Girls". Jag tänker på mina tjejkompisar som jag träffar allt för sällan. Det gjorde kanske han också som skrev? Eller "tatuerade" som barnen kallar grafitti. Ser lite snyggt ut med prickarna framför rutorna på elhuset bakom.

Girls

Kommentarer

Populära inlägg