Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Bad hair day

Hair

Idag har jag en av mina första bad-hair-days. Hur kan hon tro att hennes hår annars är så snyggt då, undrar du? Nä, det har det inte varit, det har bara varit samma style varje dag: långt. Men nu har jag klippt mej. Jag har så gott som alltid haft långt hår, riktigt långt, till midjan. Så i ett par steg under hösten har jag nog klippt minst 30 centimeter. Men nu slutar det under axlarna och är dessutom uppklippt. Och jag stortrivs! Varför gjorde jag inte det tidigare?!

Och jag har fått känna på hur det är när det står upp åt alla olika håll. Ska köpa mig en locktång och en fön - äger faktiskt ingen. Jag har också köpt mousse och barnen kallar det hårgrädde. :)

Bilden ja, det är jag, även om jag inte känner igen mej. Och du tycker kanske inte ens att det ser kort ut...


Update: Vilket ego-inlägg. Jag har använt ordet "jag" tio gånger.

Kommentarer

  1. Det ser fint ut, och jo, det ser kort ut, åtminstone om man vet hur långt du brukar ha!
    kram

    SvaraRadera
  2. Det ser jättefint ut! Ska själv gå och klippa mig imorgon, får väl se hur det blir.

    SvaraRadera
  3. Gud va snyggt!! Superfint med lite kortare.
    Saknar dig <3

    //Frida

    SvaraRadera
  4. Viveka: ja, relativ kort i det här fallet!

    Anna-Karin: Blev det bra? :)

    Frida: Tack :) Ses snart? Jag dej me!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg