Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

"Sverige" och andra nyheter

Sverige

Nu har jag lagt ut en del nyheter i webbshoppen. Bland annat den här som jag kort och gott kallar "Sverige". Den innehåller svenska ortnamn från norr till söder, söder till norr och finns i vitt på svart bakgund eller svart på vi bakgrund - beroende på hur man föredrar att se på saker och ting. Vil du ha andra färger, så går det såklart att fixa med några digitala penseldrag, skicka ett mail.

Kommentarer

  1. Så fin!
    Funderar på en svart...

    SvaraRadera
  2. Va häftig tavla!
    Vi hade inte heller planerat nåt för sommaren (innan) och det fixar inte jag... mannen hade gärna legat i havet hela sommaren...:)
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  3. Tack Jessika. :) Det går säkert att infoga ett till ortnamn, "H*****ö" om du vill :)

    Kul du ockå gillar den Åse. Jag tror faktiskt jag ska ha en själv - jag har inte alla mina bilder uppe på väggen hemma. Desamma! :)

    SvaraRadera
  4. Vilken häftig idé Caroline!

    SvaraRadera
  5. Jag undrar en sak. Är du även duktig på att måla bilder, alltså på gammaldags sätt på papper? Jag har märkt att många som gör fina bilder i datorn även kan måla.

    SvaraRadera
  6. Snygg - och bra idé! Tar mig friheten att låna bilden av dig och lägga upp den + länk i min blogg, det går bra va? :-)

    SvaraRadera
  7. Åh- vilken fin! Bra sätt att lära sig några av Sveriges städer.

    Bra present att ge bort. Skall lägga denna i en bra mapp med presentförslag.

    kram kram

    SvaraRadera
  8. Hej alla! Kul bilden uppskattas, feedback på bloggen är nyttig.

    Marit: Nix, där är jag i samma klass som barnen: svårt att skilja på om det är de eller mamma som målat :) Men du är itne den förste som tror att jag borde vara det!

    Tinajo: Såklart att det är ok!

    Trevlig helg på er.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg