Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Sommaräng

Sommaräng

Här har vi en sommarbild till som förgyller de lediga dagarna. Den riktigt semestern börjar imorgon. Som jag längtat! Hej stranden.

Barnen fick i helgen lära sig att man ljuger om man ser gul ut under hakan om man håller en smörblomma under den. När jag var liten sa man att man var tjock. Vilket är värst?  :)

Kommentarer

  1. Ha! Det blir värre och värre! När jag var liten (för 100 år sedan), sa man att om man "tyckte om smör" om man såg gul ut! Undras hur många variationer det finns?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Säkert lika många som smörblommar :)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg