Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Räknar dagarna

Räknar dagarna

Då är det snart dags för semesterskriket. På vägen hem i bilen sista dagen innan semestern. Vad har hänt på ett år då? Har jag blivit lyckligare? Har jag gjort allt det där jag ville hinna med? Har jag bytt jobb? Ville jag byta jobb? Svaret är ja på den första frågan och nej på resten. För de lyckliga stunderna är fler än förra året. Däremot har jag skaffat mig mer jobb, roligt jobb och det är tack vare er mina kära läsare som det blir så roligt. Tack till er!!

Det första vi ska göra på första semesterdagen är att åka och plocka jordgubbar. Till skillnad från förra året har vi en som cyklar själv i år. Fem och en halv dag kvar. Hur många har du kvar?

Kommentarer

  1. Hittills har jag varit ledig i 1152 dagar! Och jag tänker fortsätta att vara ledig! (Pensionär!)
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Som egen i uppstartsfas blir det ganska många dagar i från-och-till-land under sommaren. Det känns bra det, lite som en mjukstart och dessutom känns det ju så kul det jobb jag gör. :)

    Lycklig är det viktigaste. Och frisk. Du gör det bra och det är kul att följa din väg, även om det inte blir så ofta jag kommenterar.

    Snygg illustration!

    SvaraRadera
  3. Här är det åtta arbetsdagar kvar, eller sju om jag har tur och lyckas jobba undan så jag kan ta ledigt dan före midsommarafton.

    Storebror har en tavla på kylen där han gör ett kryss för varje dag som återstår till vår semesterresa. Lovely!

    Jag vill förresten också ha nytt jobb, men det ska ju vara rätt jobb också... Och semesterskrik funkar inte lika bra på t-banan va?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg