Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Lycka

Skor 1

Det är egentligen inte lycka, men dem materiella delen av mig är på väldigt gott humör. Den ekonomiska delen av mig också, då detta var ett riktigt fynd: skorna som jag "gjort" i min
fantasi fanns, sköna och snygga och med sån där träklack! Samtidigt blir jag påmind om
vad min T9 i mobilen ville att jag skulle skriva istället för "fynd": "synd".... "Jag har fyndat"....

Försökte ta en bra bild av dem, men det går ju mot mörkare tider nu, så ljuset var inte så bra.
Men bilden ovan förmedlar ändå en bra känsla: de ser lite drömska ut eller så ser de ut som
det kommer att göra när jag går i dem: vingligt och suddigt!

Har skrivit det förut, men det är nåt visst med skor, väskor, kuddar och stolar.... - eller hur?!

Skor 2

Kommentarer

  1. Går mot mörkare tider - pah! Jaja, det gör vi väl, men än är det sommar!
    Skorna ser både snygga och bekväma (?) ut.
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Var kommer de ifrån? Och pessimist där! Vi har ju knappt fått se ljuset än.

    SvaraRadera
  3. WOW!!!
    Shit vilken "snigging" du kommer att vara i de här!!
    Superfina!!

    //Fi

    SvaraRadera
  4. Visst är det. Man kan aldrig få nog. Förstår helt din faiblesse. Grymt snygga!!

    Hoppas de går att dansa Små grodorna i imorgon. ;-)

    Glad midsommar på er!!

    SvaraRadera
  5. Hej på er!

    Jag var tvungen att nämna "mörkare tider" eftersom det alltid är nån som på allvar säger det kring midsommar!

    Det är ett par Tamaris från Jerns på Hansa, skynda dit och fynda.

    De står fortfarande och väntar på "första dansen" :).

    //Caroline

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg