Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Blommigt

Virkad brosch

Jag gillar blombroscher, gärna stora sådana. De gör en regning junidag lite gladare. Hittade en söt virkad sådan med pärlor på Tradera och jag kunde även beställa en större av mycket trevliga och vänliga säljaren med det fina alias:et viskalite. Det blev ett armband också och en brosch till mor också på födelsedagen. Ta och titta lite hos viskalite.

PS. Jag har inte alltid den sjalen på mig, även om det råkar se ut så på bilderna på mig på bloggen. Eller har jag det, nån som tycker det som ser mig ofta?

Kommentarer

  1. Nee, du har i alla fall inte haft den när jag har sett dig, iofs är det ju oftast då du springer förbi vårt hus, men i alla fall:)

    SvaraRadera
  2. Så söta! Har faktiskt inte reflekterat över det där med sjalen så så farligt kan det nog inte vara :-)

    Hälsar en annan sjalgalning.

    SvaraRadera
  3. Viveka: Inte idag heller, men det hade varit gött med tanke på att det blev höst igen.

    Anna-Karin: Visst är de!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg