Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Hemma söta hemma

Skedar

Sådär. Hemma igen. Ett dygn senare än planerat. Men vem kunde väl planera för ett vulkanutbrott? Lite nyttigt på något sätt att se hur sårbart samhället blir av något sånt här. Och lite spännande var det faktiskt också, hur konstigt det låter.

Resvägen hem blev: Mallorca - flyg - Osnabruck - hyrbil - Rostock - båt - Trelleborg - taxi - hem med ett försenat plan på köpet så vi kom i säng 3.40 - det var länge sen sist jag la mig så sent. Därav kraschar jag tidigt ikväll.

Det kommer fler bilder sen. Här lite fika med "dagens glass" i Palma. Åh, vad härligt det är med varma dagar.

Kommentarer

  1. Välkomna hem! Jobbig hemresa, men vem kunde ana???
    Ska bli spännande att se bilder från Mallorca - har aldrig varit där...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Grymt cool bild!

    Ni har också allt haft ett litet äventyr. Slutet gott - allting gott.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. men gudars så jobbig resa hem. Sån otur hade inte vi det i allafall. Fick en extra dag på stranden och då flyget väl gick så fick vi åka till gardemoen i norge. Vi skulle till Landvetter men det är ju bara 3,5 timmar i runda slängar mellan gardemoen och Landvetter. Dock var jag åksjuk hela resan hem. Spydde som en gris hela flygresan...Gillar inte att flyga på natten då man inte ser ngt. måste sitta vid fönster men så blev det inte denna gången. Hoppas att ni hade en bra semester. vi hade det toppen i Nama Bay i egyptien. välkommen hem med andra ord. =) kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg