Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Dagens

Falsterbokanalen

Jag brukar köra ett Dagens-inlägg när inspirationen tryter. Det bästa med dem är att de brukar kicka igång inspirationen. Nu vet jag vad jag ska göra ikväll: det blir pysselkväll att försöka göra en sån där fin blombrosch med en pärla i mitten. Bildbevis kommer kanske!

Godast: Allt på den här sidan: SmittenKitchen.

Gladast: Den som har tid över.

Design: Urban Outfitters och Society6 säljer bilder ihop. Kolla här.

Kläder och väder: Min nya vårkappa. En trench som ska hålla länge. Slut på slit och släng. Har rensat rejält i garderoben. Resultatet blev att det känns som om jag har mer att välja på, nu när man ser kläderna som är kvar bättre. Less i more.

Länk: Signerat.se där finns så mycket fint, (speciellt här då ;))liksom på Etsy.com, men det var egentligen ingen nyhet.

Bild: Falsterbo-kanalen. Hemma.

Kommentarer

  1. Mmmm det är hemma det ;) Lycka till med blomman! Åse

    SvaraRadera
  2. Jag gillar dina dagens - så det är allt tur att inspirationen tryter ibland. :-)

    De där Urban Outfitters-tavlorna var ju grymma. Stort tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Hej Caroline!
    Himmel så duktig du är! Och vad rligt att du även har en shop där man kan handla dina fina alster.=) Har du haft den länge?

    Tänk att jag missat dig! Men bloggvärlden tycks vara oändlig...*ler*

    Härligt med en massa insiration!
    Ha en riktigt skön helg!
    Emelie

    SvaraRadera
  4. Och tänk att de alltid är så kul att läsa, de där "dagens". Hoppas du haft en fin lördag!

    SvaraRadera
  5. Hm, tänkvärt det där med att det känns som man har mer kläder fast men har färre. Borde jag faktiskt göra verklighet av redan idag, eller någon annan dag.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg