Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Säg tack och var glad

Apoteket

Mannen i kassan på Apoteket sa "tack" tre gånger. Skapar konkurrens vänligare människor? Eller var han bara vänlig och glad? Kanske glad för att hans företag tjänade mer. Så blev han glad. Och jag blev glad. Slutsats: konkurrens skapar gladare människor.(...).

Vad pratar jag om? Jo, Apotekets avreglering.

Kommentarer

  1. Klart de är glada. Typ priset höjdes ju med ca 40% på en alvedon så det tackar väl någon och bockar för ;-)

    SvaraRadera
  2. Lite lustigt. Jag gjorde mitt första besök på ett avreglerat apotek igår och min känsla var precis densamma. Killen i kassan var alldeles särskilt glad och tacksam. :-) Handdesinfektion (svårt ord) fick man på köpet också. Får se hur länge nyhetens behag varar.

    Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera
  3. Tristessan: Man kan ju hoppas att det höjda priset i alla fall ger mer pengar till forskning, då man kan anta att även läkemedelsbolagen höjer priset. Sen kanske kassakon Alvedon var ett bra exempel på hur marknadsekonomin fungerar. Trevlig helg på dej!

    Malin: Det var nog samma kille på samma apotek, du-vet-var-jag-menar. Jag fick en handkräm. :) Trevlig helg på dej med!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg