Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Livet

GulaHuset

Sista kvällen innan det är dags för vanliga livet igen. Eller är det detta som är vårt vanliga liv? Det vi gör när vi inte tar på oss jobbkläderna och jobbrösten?

Jag har samlat idéer och bilder för nya bloggtag och även köpt en ny bok för all inspiration som kan klippas ut. För en gångs skull vill jag bara börja och fylla boken. Annars brukar en bok med blanka sidor få ligga till sig ett tag, lite som en vägg i ett nytt hus: innan första spiken sätts i.

Här har vi en bild som jag "såg" i höstas: en gammal dam höll på att flytta och hennes möbler stod på gatan utanför en trafikerad väg i Malmö, på väg in i flyttbilen. Så tänkte jag mig det i alla fall när soffan stod där bland höstlöven på trottoaren. Livet. Det vanliga livet.

Ah, höll på att glömma, bilden finns här också.

Kommentarer

Populära inlägg