2009-12-29

Kallt



Det var minst åtta år sen sist, om man inte räknar tre åk i Hestra för fem år sen: som jag åkte skidor. Igår åkte Ida och jag pulka, fikade, åkte pulka och fikade igen - åka skidor var inget kul tyckte hon. Och idag stod jag på ett par carvingskidor för första gången. Vilket faktiskt gick bra! Det är väl som att en gång ha lärt sig cykla.

Imorgon bär det söderut hem igen efter kortveckan i fjällen och närmare bestämt Vemdalen. Tänka sig att vi klarade hela resan upp med filmmaraton i baksätet, ingen som frågade när vi var framme eller hur långt vi hade kört... eller inte.

Det är fantastiskt vackert i fjällen. Men minus 28 grader är mer vad en skåning mäktar med. Jag blir liksom inte varm igen, trots dubbla lager myskläder, brasa och bastu. Sist måste en stolt mamma nämna nybörjar-Abbe som hoppade över ploga-stadiet och åkte nästan parallellt direkt! Vi kommer tillbaka :) men först vill jag ha sommar emellan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥