Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Dagens

Citybirds

Godast: Italiensk pasta på Epicuré Due, men hallå?! Såg jag ut att orka fem köttbullar i diametern fem centimeter?

Gladast 1: Alla snöiga barn och alla tvättmaskiner som får vila från lera.

Gladast 2: Skrattade gjorde jag igår när min dotter i kyrkan igår hörde kyrkklockorna och frågade mig "Går luciatåget nu?" och syftade på ett riktigt tåg. Hur ska man veta det? Ett tåg är ett tåg är inte ett tåg...

Design: Ett par väldesignade "långbenade" löparbyxor står på min önskelista. Det finns dem som håller in på rätt ställen och det finns dem som trycker lite här och där för ett kasslerresultat. Jag hoppas tomten hittar de förstnämnda.

Kläder: Dagens ute-outfit: tjockaste vinterskorna, benvärmare över knäna, mössa, vantar, tjock halsduk och dunjacka (polyesterdun ;) ). Vart jag skulle? Huset-bilen-jobbet... är det vinter i Skåne får man passa på!

Länk: SwissMiss är en sann inspirationskälla och den här får en att dra på smilbanden, speciellt vindsnurran om man är Mac-användare. Se hela även om den i internettermer är lång!

Bilder: Vad är det med dessa fåglar på lyktor som jag gillar?!
Här kommer en bild till som inte blev som man tänkte. Jag skulle ta bild på hur solen speglade sig i Turning Torsos fönster. Och så fick man en gatlykta som det ryker från på bilden också.

Rök-utan-eld

Kommentarer

  1. Hihi. Många drag på munnen blev det där. :-) Min lilla Ebba verkar dock rädd för snön. Hon verkar undra vad det är för något läskigt som ligger på marken. Måste bäras... Pust.

    SvaraRadera
  2. Malin: Med tanke på hur sällan det snöar här, är det inte konstigt man blir lite rädd!
    Vi var kvällsute i snön och jag fick vara slavhästen mamma som drog båda pulkornasamtidigt: "spring!" "spring!".

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg