2009-10-20

Frukost i det gröna

Frukost i det gröna

I morse stannade jag vid kossorna och tog koort på dem i soluppgången. Det är tacksamt att bo i Norden där solens uppgångstid faktiskt varierar så mycket över året att man inte behöver stiga upp klockan fyra för att fotografera en soluppgång. Kossorna som annars bara brukar stirra, muade allihopa och tyckte nog att jag störde dem i deras frukost. Det kan man ju förstå. Jag tjatar ju om matro rätt ofta, så jag tog min bil och körde till jobbet. Och i Malmö var det molnigt.

En annan morgon sprang de alla som tokar över ängen åt samma håll. Jag körde vidare, svängde och kom en bit på väg när mötte traktorn som kom med en höbal. Det kände de igen det ljudet, vid den tiden betyder det frukost.


Bildens titel tolkad fritt från Manets titel....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥