2009-06-02

Slitna

sliten

Ovan: Vem har bott här? Bor det någon här? Vad har hänt med trappan? Vad är det för härdig växt? Vardagsrekvisita för de som bodde i byn, Tivoli utanför Rom, men fulsnyggt och fotograferbart för en besökare. Slitet.

Nedan: Vykorten med jätteportionen pasta gillade en redigeringsnörd som jag. Albert skrattade så han kiknade åt bilden. Yes, han går i mina fotspår. Snart ska jag lära han sina första kortkommandon i Photoshop och kritisk bildgranskning. Motivet är väl slitet i både bokstavlig och bildlig mening.

Hitan: Annat slitet tisdagstema.

sliten2

3 kommentarer:

  1. Underbara (och roliga) bilder!

    SvaraRadera
  2. Med bilder likt det slitna huset kan man få dom funderingarna, det tycker jag är kul..fint foto.

    Ha det bra

    SvaraRadera
  3. Tack Pia!

    Magnus, ja visst är det så! Tänk om de kunde tala.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥