2009-06-10

Lunchreflektioner

espadrillos

Det är när man minst anar det som man kan bli som mest inspirerad. Lunchen idag var en sådan dag.

På cykeln: Jag hörde en tjej med en laptop i handen i min ålder stå och prata med en något äldre man. Tjejen sa "- Det är mycket data nu". Kan man säga så? Får man säga så? Hur framstår man när man säger så? Även om det aldrig har var mer sant.


Vid trafikljusen: Jag såg min drömnummerplåt: WEB och siffrorna minns faktiskt jag inte - annars är jag den som minns telefonnummer till de jag gick med i trean men kan inte komma ihåg kortnummer till kolleger.

I butiken: Den klammerlösa häftapparaten. Vilken idé. Kolla här. Den häftar upp till fem-sex papper med enbart hål och smart vikning.


I andra butiken: Mammalyx.


I kaffekön: Klick sa det från min telefon och killen framför mig reagerade inte. Tur. Det var hans skor jag fotograferade. Hela hans outfit: kavaj och espadrillos tillika röda och blåa randiga. Jag måste säga att det såg rätt coolt och somrigt ut. Men var går gränsen för när man inte får fotografera i smyg? Inte här i alla fall tycker jag.

4 kommentarer:

  1. Kuliga reflektioner. Tycker nog inte att man kan säga "data" i det sammanhanget, men visst sammanfattar det mer än väl hur inte helt insatta människor ser på IT-fenomenet. :-)

    Skorna är ju hur glada som helst. Skulle aldrig tippat på att de satt på en kille. Får väl se om du råkar smygfota mig någon dag på stan. :-) I så fall säger jag till... ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt Inlägg!!

    I like!

    Kan inte annat än Leeee!

    Tack


    Maliin

    SvaraRadera
  3. Malin: Ja, tänk om jag råkat smygfota dej. Det hade varit kul :)

    Maliin: Det tackar jag för och ler jag med!

    SvaraRadera
  4. Du gjorde helt rätt i att smygfota. Helsköna espadrillos!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥