Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

I värmen

värme

Säkert trettio i solen och tjugo i vattnet. Årets första dopp var tidigt. Och jag har konstaterat att även min dotter har genen titta-mot-horisonten-och-gå-längre-ut-när-mamma-säger-kom-upp.

Så glömde jag de två viktigaste sakerna att ha med på stranden: termosen och batteriet till kameran. Jag kände mig som en amatör när jag försökte fotografera utan batteri! Och ljuset som var så bra, lätt molntäcke och sol emellanåt med ett bra gult ljus. Jag hoppas på en repris imorgon!

Värme och varmt är det i alla fall! Och ett sent tisdagstema med bilder från igår vid cykelturen och rågfält i kvällssol åsså fler bidrag här.

råg

Kommentarer

  1. Flotte bilder :)
    Vist er det frustrerende å gå tom for batterier til kamera.

    SvaraRadera
  2. Så irriterande när batteriet tar slut, men du fick till två bra foton i alla fall.. Termosen, så förargligt.. kaffe i den eller.. Jag har glömt koppar ett par gånger;-)

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder trots allt! Ha EN LIKA BRA DAG I MORGON! kRAM

    SvaraRadera
  4. Sköna varma bilder!
    Sommar och värme är härligt!
    Kramen.

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga bilder som vanligt! :-) Låer som om ni också har det härligt. Våra barn har ärvt badgenen. Plaskar som små tokor. Härligt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg