Fortsätt till huvudinnehåll

Utvalda

Odla brysselkål i pallkrage

De tog sin lilla tid på sig att börja utvecklas: de små huvudena på stammen. Det var inte förrän under hösten som jag kunde skönja dem. Nu är de så små och så få att jag knappt näns plocka dem! Jag har odlat dem i pallkrage och i kåltält hela sommaren. Det går hur bra som helst att vattna genom kåltältet, som egentligen är gardinen Lill från Ikea . De förlorar tydligen snabbt sina vitaminer när de skördas. Så tänk på det nästa gång du köper en påse av dessa smaragder i butiken! Det ska jag göra.  Mina brysselkålsfrön är köpta hos Impecta . Borde be min arbetsgivare att direkt föra över lite pengar till dem varje månad: så slipper de mellanlanda på mitt konto...  

Balans

balans

Balans. Vad som började med frenetiskt bildletande i såväl dator som minne, slutade med en orgie i balanserande av olika inställningar av mättnad, nivåer och andra justeringslager. För bilden behövde ljusas upp, mörkas ned i andra delar och ta fram lite lyster och så läggas på lite filter för att bli intressant. Så en bild som från början innehöll en balanserande duva, slutade med en annan tolknng av balans, tisdagstema idag.


Med tanke på att min måndagsinspiration igår var "beyond blogging", så slänger jag in två bilder idag. Den andra är balanserande barn i motljus. Mina.


balans1

Kommentarer

  1. Barnen slår duvan på fingrarna i skönhet! Fast båda bilderna är lika fina. :-)

    SvaraRadera
  2. Vilka godingar - men det visst jag ju redan ;)

    SvaraRadera
  3. Banens balansgång är ju bara för skön:-)

    SvaraRadera
  4. Att hitta balansen i PS är inte alltid så lätt, men det blev ju bra här!

    Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  5. Mmm.. jag tycker mycket mycket om dina bilder :)

    Balans i båda bilderna!
    Båda är mycket vackra på sitt speciella vis.

    Ha det gott!
    Anna

    SvaraRadera
  6. Malin: Tack och tack för dina alltid så glada kommentarer!

    Majsan: Tack så mycket!

    Jessika: Det är ju dina med!

    Pialotta: Det är inte alltid det går så här fredligt till i leken, men det är väl så det ska vara.

    Carina: Photoshop är min drog, men det visst du nog redan, vi är ju i träsket båda ;)

    Anna: Tack Anna, jag blir så glad för kommentarer kring bilderna!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det blir jag glad för! ♥

Populära inlägg